Monday 18 June 2012

Kefir supa /Kefir Soup

Verujem da većina vas zna o blagodetima kefira i koliko je dobar za naš organizam.Ovde ću pomenuti samo par zanimljivosti koje su meni bile interesantne.Originalno,kefir se pravi od kamiljeg mleka,a prvi su ga napravili kavkaski stočari.Kefir je od svih mlečnih proizvoda najlakše svarljiv.I kefir koji se pravi kod kuće ima 30 acidofilnih bakterija u odnosu na 10 koje ima kupovni kefir.
Recept je iz novina 'Vegetarian Times'.Supa/čorba je fenomenalna,osvežavajuća i naravno,super zdrava.Do sada sam mislila da su kefir i buttermilk isto,ali u ovoj novini izričito napominju da su to dve različite namirnice.Ako je kefir kefir,šta je onda ovde kod nas buttermilk?

Kefir supa
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 500ml kefira
  • 2 mlada crna luka
  • mirođija,seckana
  • 2 veća krompira
  • 3 šargarepe
  • 1 veći krastavac
  • nekoliko rotkivica
  • so,biber
Priprema:
Pomešati kefir i sitno seckan luk.Dodati mirođiju po ukusu,promešati i staviti u frižider.
Skuvati krompir i šargarepu sečenu na kockice.Procediti i ohladiti.U kefir dodati kuvano povrće,seckan krastavac na kockice i rotkvice sečene na tanke kolutiće.Začiniti po ukusu i ohladiti.Količinu povrća prilagodite svom ukusu.

Kefir Soup

Ingredients:
  • 500ml kefir
  • 2 spring onions
  • dill, chopped
  • 2 big potatoes
  • 3 carrots
  • 1 large cucumber
  • a couple of radishes
  • salt,pepper
Directions:
Mix kefir and finely chopped green onions.Add dill by the taste,stir and chill.
Boil potatoes and carrots,chopped into small dice.Strain and cool.In kefir mixture add cooked vegetables,cucumber chopped into dice and radishes thinly sliced.Season by taste and chill.The amount of vegetables adjust by your taste.




13 comments:

  1. Ovo osim što je zdravo, jako jako je i osvježavajuće!. Savršeno, stvoreno za za ove nam visoke ljetne Celzije!

    ReplyDelete
  2. Kada sam videla 'Supa' pomislila sam da se kefir kuva. :))) Ovo bez kuvanja kefira je ipak bolje hihi. Volim ovakve recepte jer uz to sto su ukusni i osvezavajuci, povrce se moze kobinovati po zelji.

    Sto se buttermilk-a tice, ja pod njim podrazumevam onu tecnost sto ostane nakon buckanja putera, a sad sam proguglala i vidim da ima i fermetisanih varijanti, samo bas ne kapiram da li se njemu dodaju kulture ili je to skroz nesto peto ...

    U domacoj varijanti mozemo da napravimo lazni buttermilk tako sto na solju mleka dodamo kasiku sirca. Time povecamo kiselost mleku kao i gustinu - to sam pravila za neko testo kada smo istrazivali Prstohvat soli. :)

    ReplyDelete
  3. Interesantan recept; jako zanimljiva kombinacija ukusa!
    Buttermilk je tecan (kao nas jogurt za pijenje, ukus je slican takodje). To nije ona nasa tipicna sirutka / surutka (jer kazu da preostaje od pravljenja maslaca)
    Yoghurt je cvrst (kao nase kiselo mlijeko koje se uzima kasikom)
    Kefira uopste nisam vidjela (u Australiji)
    Sour cream je vrhnje / kajmak
    Thickened cream je slatki kajmak / pavlaka (za kolace)
    Nadam se da ce ti ovo malo razjasniti 'Engleske' pojmove...I ja sam bila veoma zbunjena sa nazivima i konzistencijom nekih namirnica ;-)

    ReplyDelete
  4. Djeluje jako osvježavajuće i mami za ovih pasjih vrućina. Ja ga doduše samo popijem uz kakvu salatu, jer ga muž zdušno uzgaja, ali probati ću i sve u jedan! :)

    ReplyDelete
  5. upravo uzgajam kefir u plasticnoj posudi...vec nekogliko tjedana za redom, ali uz pomoc kefirovih bakterija. moram sastaviti nekoliko rijeci o tom eksperimentu. odlicna stvar!

    ReplyDelete
  6. Taman osvježavajuća juha za ove vruće dane koji dolaze :)

    ReplyDelete
  7. Na studiju sam se prehranila svakodnevnim pijenjem kefira. Imala sam gljivu i sama sam radila kefir (tada ga ni nije bilo za kupiti). Odlična je juha i bilježim.

    ReplyDelete
  8. hm, ni ja nikad nisam bila sigurna u razliku. kako god, volim kefir i njegov rezak okus. baš ti je super ovaj recept!

    ReplyDelete
  9. Da, zaboravila sam, kod nas se buttermilk, u Hrvatskoj, pojavljuje kao Stepko, mlaćenica. Nije rijetka kao sirutka, ali nije niti gusta poput jogurta ili kefira.

    ReplyDelete
  10. Prateći tebe i slične blogove svaki dan naučim nešto novo!
    Fotke su prekrasne!

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Pravljeno pre dva dana za rucak. Divotica, na ove vruce, idealan obrok!
    Sanja

    ReplyDelete